RAKAN2

Wednesday, September 28, 2011

TauBaT

Ya Allah..Ya Rahman Ya Rahim.
sesungguh  dasar hatiku,
ingin sekali aku rasai betapa manisnya cinta-Mu.
manisnya beribadah kepada-Mu,

walau berkali-kali aku merintih, merayu kepada-Mu,
aku tetap tewas dengan nafsu.

Ya Allah,
tidak terhitung nikmat yang kau berikan,
sejauh mata memandang, seluas langit terbentang,
masih..aku kufur dengan nikmat-Mu..
sedarkanlah aku Ya Allah.

Ya Allah,
aku kenal diriku lebih daripada orang lain,
tetapi Engkau mengenaliku lebih daripada segala-galanya,
aku mohon Ya Allah..
pelihara hatiku dan imanku dari berterusan melakukan kemaksiatan.

Ya Allah, ya tuhanku,
kurniakanlah kepadaku kebaikan didunia dan akhirat,
dan jauhkanlah aku daripada azab seksa api neraka.

Ya Allah,
seandainya takdir hari esok bukan milikku,
matikanlah aku..
dalam islam.
dalam keadaan tenang,
dalam keadaan beriman,
husnul khotimah, Ya Allah..
dalam keadaan bersedia..amin


No comments:

Post a Comment